Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to skomplikowany proces, którego celem jest osiągnięcie przez daną stronę internetową określonego miejsca w wyszukiwarce Google po wpisaniu wybranych fraz.

Przykładowo sklep internetowy z asortymentem ogrodniczym powinien pozycjonować się na słowa kluczowe związane z branżą ogrodniczą – najlepiej takie, które są najczęściej wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki.

Proces pozycjonowania stron internetowych dzielimy na dwa etapy: „on-page” oraz „off-page„. 

Działania „on-page” to wszelkie zmiany, które możemy wprowadzić w obrębie witryny internetowej, lepiej znane pod skrótem SEO (Search Engine Optimization). Na tym etapie przygotowywany jest audyt witryny oraz zalecenia optymalizacyjne. Celem audytu jest dokładne przeanalizowanie strony pod kątem wytycznych wyszukiwarki Google. Na tym etapie przeprowadzany jest także wstępna analiza konkurencji oraz przeprowadzamy tzw. keyword research – określamy słowa kluczowe, które najlepiej opisują biznes klienta i przyniosą mu większą sprzedaż usług czy produktów. Zmiany określone w audycie są wprowadzane na stronę podczas procesu optymalizacji witryny. Często wymaga to zmian w kodzie lub strukturze strony, dlatego etap ten jest prowadzony przy ścisłej współpracy z klientem.

Jeśli strona jest już odpowiednio zoptymalizowana pod kątem określonych słów kluczowych przechodzimy do działań „off-page”. W zależności od indywidualnych ustaleń skupiamy się na pozyskiwaniu wysokiej jakości linków pozycjonujących oraz tworzeniu lub poprawianiu treści na stronie. Odpowiednie połączenie tych dwóch elementów pozwala uzyskać stabilne wzrosty. 

Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, natomiast odznacza się także trwałymi efektami. Inwestując budżet w ten rodzaj marketingu mamy pewność, że przy odpowiednim prowadzeniu efekty działań utrzymają się naprawdę długo.

Najczęściej zadawane pytania:

Obecnie z wyszukiwarki Google korzysta 97% internautów na całym świecie. 

Pozycjonowanie jest najtańszym oraz najtrwalszym sposobem na marketing internetowy. Często efekty działań utrzymują się jeszcze długo po zakończeniu współpracy (choć jest to zależne np. od konkurencji w danej branży). 

Ruch pochodzący z zapytań organicznych jest najlepszym jakościowo ruchem na stronach internetowych – w końcu to Internauta decyduje o tym, czego chce poszukać w wyszukiwarce.

Koszt pozycjonowania uzależniony jest od kilku czynników:

1. Konkurencji
2. Ilości zapytań na dane słowo kluczowe
3. Ilości zmian na stronie

Aby określić koszty pozycjonowania wypełnij formularz kontaktowy – w ciągu 48h skontaktujemy się z Tobą z darmową wyceną działań

Pozycjonowanie strony warto rozpocząć już na samym początku – najlepiej, jeśli specjalista SEO może współpracować z osobą, która tworzy stronę. Dzięki takiej synergii klient otrzymuje produkt w postaci strony internetowej, która jest przystosowana do wymagań wyszukiwarki Google. 

Klienci często popełniają błąd czekając z rozpoczęciem działań optymalizacyjnych w momencie, gdy strona będzie już gotowa oraz uzupełniona w treści. Warto pamiętać, że programista tworzący witrynę nie musi posiadać wiedzy na temat SEO, dlatego już na etapie planowania strony warto konsultować zmiany z pozycjonerem. W ten sposób ograniczamy koszta na dalszym etapie współpracy.

Tutaj także wiele zależy od tego, jaką konkurencję mamy w danej branży lub na obszarze, który obejmuje kampania. Warto pamiętać, że wszelkie zmiany na stronie oraz poza nią są przez Google indeksowane ze sporym opóźnieniem – czasami sięgającym nawet kilku miesięcy!

Pierwsze efekty współpracy powinny być widoczne po wprowadzeniu zaleceń optymalizacyjnych, natomiast najbezpieczniej nastawić się na efekty po  3-6 miesiącach współracy.

Google w zaleceniach umieszczonych w Centrum Pomocy Google oficjalnie mówi o tym, że nikt nie ma prawa zagwarantować efektów w postaci określonych słów kluczowych w TOP10.

Algorytm wyszukiwarki jest skomplikowanym systemem pisanym i rozwijanym od kilkunastu lat – rolą specjalisty ds. SEO jest odpowiednie dostosowanie strony względem tego algorytmu. Nie jest to jednak gwarancja pierwszego miejsca na dane słowo kluczowe – nie warto ryzykować współpracy z firmami, które w ofercie przedstawiają gwarancję efektu!

Nie ma maksymalnej ilości słów kluczowych, na które strona może być pozycjonowana. Im więcej słów kluczowych dobierzemy podczas analizowania strony tym lepszych efektów możemy się spodziewać.

Warto pamiętać o tym, że Internauci mają nieograniczoną wyobraźnię i szukają różnych rozwiązań na tysiące sposobów. Dlatego etap doboru słów kluczowych jest prawdopodobnie najważniejszym etapem rozpoczęcia współpracy.

Darmowa wycena:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Martsem Marta Kuświk z siedzibą przy ul M. Stacheckiego-Koliba 1/2 , 98-200 Sieradz. Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania. Podstawa prawna: przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.W razie pytań prosimy o kontakt na: biuro@martsem.pl