Jak założyć wizytówkę Google?

Założenie wizytówki Google jest aktualnie pierwszym krokiem, który warto wykonać myśląc o pozycjonowaniu lokalnego biznesu. Wizytówki Google są bardzo często wykorzystywane przez użytkowników urządzeń przenośnych – dzięki temu w mgnieniu oka mogą znaleźć interesujące ich miejsce, lokal czy punkt usługowy.

Warto zauważyć, że Google promuje wizytówki w mapach, zazwyczaj pojawiają się one dużo wyżej niż wyniki organiczne. Wizytówki mają ogromne znaczenie, jeśli:

  1. Prowadzisz biznes w dużym mieście – posiadanie wizytówki w Google sprawia, że pojawiasz się w wynikach wyszukiwania na danym obszarze – potencjalni klienci poszukujący usług w otoczeniu Twojej siedziby będą mogli znaleźć Twój biznes dużo szybciej
  2. Prowadzisz biznes w małym mieście – posiadając wizytówkę Google pozyskasz dużo więcej zapytań. Jeśli w Twoim mieście jest mała konkurencja, która nie dba o działania online możesz zgarnąć do 100% ruchu na swoją stronę!

Obecnie wyniki wyszukiwania są skonstruowane tak, że posiadając małą rozdzielczość ekranu (np. urządzenia mobilne) użytkownicy początkowo widzą często wyłącznie wyniki z map Google. Posiadanie wizytówki Google może mieć zatem strategiczne znaczenie w przypadku niektórych branż (fryzjer, mechanik, restauracja).

Proces zakładania wizytówki Google

Wizytówka Google na przykładzie jednego z Naszych klientów

Zacznijmy od podstaw – jeśli interesuje Cię założenie wizytówki musisz posiadać fizyczny adres prowadzonej działalności. Google podczas procesu weryfikacji wyśle na podany podczas rejestracji adres list z kodem weryfikacyjnym – warto zauważyć, że nie musi być to adres biura, a adres zamieszkania czy biuro wirtualne. Adres, który podamy będzie jednak wyświetlany w wynikach wyszukiwania, dlatego warto, aby wyglądał wiarygodnie dla naszych Klientów.

Dalszym krokiem jest rejestracja w usłudze Google Moja Firma, którą możemy przeprowadzić tutaj:
https://www.google.com/intl/pl_pl/business/.

Rejestracja do usługi nie jest wymagana, jeśli posiadamy już konto Google (np. Gmail). Nie jest to jednak najlepsze rozwiązanie.

Jeżeli chcemy zarejestrować biznes w Google Moja Firma warto cały proces przeprowadzić o konto mailowe w obrębie naszej domeny. Dlaczego? Ponieważ nawet, gdy stracimy dostęp do konta pocztowego będziemy mogli je odzyskać np. poprzez wprowadzenie zmian w obrębie serwera strony.

Posiadając kilka biznesów zarejestrowanych na jednym koncie ryzykujemy np. w momencie gdy przez przypadek usuniemy konto (automatycznie wszystkie nasze wizytówki są usuwane razem z nim).

Teraz pozostaje nam jedynie wykonać kilka kroków:

  1. Dodając nową wizytówkę naszym oczom ukaże się jedna z 3 opcji – nas aktualnie interesuje podstawowa możliwość – „dodaj jedną lokalizację
  2. Kolejnym krokiem będzie podanie danych firmowych – nazwy firmy, kraju, ulicy i numeru lokalu, kodu pocztowego oraz miejscowości, głównego telefonu firmowego oraz przypisanie strony do odpowiedniej kategorii (w przyszłości można dodawać nowe lub edytować istniejące kategorie)
  3. Jeżeli świadczymy usługi na określonym obszarze (np. mechanik, fryzjer, pomoc domowa, złota rączka etc.) warto zaznaczyć opcję Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów oraz wybrać obszar, na którym działamy
  4. Jeśli wszystkie kroki wykonaliśmy poprawnie naszym oczom ukaże się ostateczne potwierdzenie chęci założenia wizytówki oraz dane, które wprowadziliśmy w punkcie 2. Warto przeczytać raz jeszcze wszystkie podane przez nas dane – jeśli są zgodne potwierdzamy chęć założenia wizytówki.
  5. Teraz pozostaje czekać nam od 2 do 4 tygodni na przyjście listu z kodem weryfikacyjnym – jeśli czas oczekiwania jest dłuższy niż miesiąc należy ponowić cały proces.

Po zakończeniu procesu weryfikacji będziemy mogli wpływać na wygląd naszej wizytówki, sprawdzać dodane przez klientów opinie czy recenzje. Możemy także skorzystać z bardziej rozbudowanych możliwości np. spacer po wirtualnym biurze.

Podsumowując – założenie wizytówki w Google Moja Firma jest bardzo proste, natomiast oczekując na ostateczną akceptację warto uzbroić się w cierpliwość. Zostanie ona jednak wynagrodzona lepszą widocznością strony w wynikach wyszukiwania i łatwiejszym kontaktem naszych potencjalnych Klientów.